שאול שיף  כג אדר א, תשפב24/02/2022


סיפור מופלא על שמירת שבת של יהודי...

וביום השביעי יהיה לכם קדש שבת שבתון ל-ה‎' :
קיווי ברנהרד הוא יהודי שומר תורה ומצוות יליד דרום אפריקה והיום בארה"ב. (אביו, נורמן ברנהרד ז"ל , היה מעמודי התווך של קהילת חב"ד הגדולה ביוהנסבורג.) לפני מספר שנים הוציא ברנהרד ספר המלמד כיצד ניתן ליישם תכונות מסויימות, ולתרגם אותן להצלחה בעולם העסקים הקשוח בעידן המודרני. הספר הפך להצלחה רבה, והפך לרב מכר בינלאומי.
במקביל – הביקוש להרצאותיו של ברנהרד הלך וגבר, והוא הוזמן להרצות ולהנחות בכנסים עסקיים בכל העולם. יום אחד הוא מקבל שיחת טלפון מסמנכ"ל בכיר בחברת מייקרוסופט
העולמית, שמייסדה – ביל גייטס הוא מגדולי עשירי העולם. קיווי הוזמן להרצות בכנס בו ישתתפו כל מנהלי החברה. הרצאתו של ברנהרד תהיה הרצאת הפתיחה. קיווי ברנהרד רצה לענות בחיוב להזמנה, כמובן, אולם כשפתח את יומנו כדי לבדוק את התאריך, גילה כי יומו הראשון של הכנס אמור להיות בשבת. "בשבת אני לא עובד", הודיע ברנהרד לסמנכ"ל הבכיר. התגובה היתה נדהמת. הוצע לו סכום כפול ומשולש, מאות אלפי דולרים, אבל ברנהרד בשלו: "בשבת אני לא עובד, וזה לא משהו שכסף יכול לפתור".
בסופו של דבר חברת מייקרוסופט נאלצה לשנות את תאריכי הכנס, ולהתחילו ביום ראשון, כי זו היתה הדרך היחידה שלהם לקבל הרצאה פותחת מקיווי ברנהרד...
חדשים ספורים לאחר הכנס, קיבל ברנהרד שיחת טלפון נוספת מאותו סמנכ"ל. לפני מספר ימים הוא שהה יחד עם ביל גייטס במטוסו הפרטי. דיברו שם על הכנס ועל ההרצאה, והוא סיפר לבוס על הסכום האדיר שהוצע לברנהרד, ועל עקשנותו שלא להרצות בשבת.
כעת התקשר הסמנכ"ל כדי לשתף את ברנהרד בתגובתו המתפעלת של מר גייטס: "אני יכול לקנות כל דבר שארצה – כל בנין, כל מטוס או כל יאכטה שאחפוץ בהם", אמר המיליארדר, "אבל כל כספי אינו מספיק, כדי לקנות שבת אחת של יהודי...".